Plan je bezoek

Vrijwilligers Museum Den Briel houden de deuren open voor het publiek, via de website!

Museumdeur op een kier: elke dag kort filmpje van een (vrijwillig) medewerker over een object uit de museumcollectie of een plaats in het museum of in de vestingstad Brielle.

22 maart 2020

Historisch Museum Den Briel toont vanaf maandag 23 maart op de homepage van zijn website elke dag een nieuw, kort filmpje met een verhaaltje over een object uit de museumcollectie of een plaats in het museum of in de vestingstad Brielle.

Elke dag een verhaaltje
De verhaaltjes worden verteld door de zestig vrijwillig medewerkers van het museum: zij kiezen zelf hun favoriete voorwerp of plaats.
De vrijwillig medewerkers van het museum verzorgden tot en met 12 maart de openstelling van het museum en de begeleiding van het publiek. In lijn met het landelijke beleid met betrekking tot het Coronavirus is Historisch Museum Den Briel sinds 13 maart en tot en met 6 april voor het publiek gesloten.

Doel van de actie
Het museum hoopt met deze actie, in samenwerking met de vrijwillig medewerkers, op een heel nieuwe manier de interesse voor de drie museumlocaties en de stad Brielle levend te houden en hoopt op de komst van bezoekers later in het jaar.

Drie Museumlocaties
Historisch Museum Den Briel is opgericht in 1912 en heeft drie locaties:
– De Tachtigjarige Oorlog in het historisch centrum van Brielle
– Vuurtoren De Stenen Baak in Oostvoorne
– Het Visserijmuseum in Zwartewaal

De filmpjes zijn te zien via de pagina ‘Museumdeur op een kier’.

Algemene informatie
Adres Historisch Museum Den Briel:
Markt 1, Brielle
Telefoon: 0181-475475
Facebook: https://www.facebook.com/pages/De-Tachtigjarige-Oorlog- Historisch-Museum-Den-Briel/118270701695580
Twitter: @MuseumDenBriel
Instagram: @museumdenbriel