Stap in een schilderij in Museum Den Briel!

Op de foto met de familie van Maarten Tromp

Brielle, 13 december 2020

Tijdens de kerstvakantie kunnen museumbezoekers in het schilderij stappen waarop de kinderen van de Brielse admiraal Maarten Tromp zijn uitgebeeld. Dit grote, prachtige groepsportret, circa 1650 geschilderd door Jacob Willemsz. Delff II, heeft het museum in langdurig bruikleen gekregen van Museum Gouda.
In samenwerking met Dubbelklik Producties en door middel van de chromakey techniek kunnen bezoekers onderdeel worden van het groepsportret. De foto’s worden een paar dagen later digitaal verstuurd aan de geportretteerde museumbezoekers.

Op dinsdag 22 en woensdag 23 december van 10-16.30 uur.

Er is nog meer te doen
– De gezinsactiviteit met het speurblad Ahoy. Zeebonken
– De speurtocht met het Geuzenpaspoort
– Verkleden als Brielse dame, Watergeus of priester (t/m 12 jaar)
– Zeeslagje
– En de vaste presentatie over de Tachtigjarige Oorlog met 1 april 1572 als hoogtepunt.

Samen zorgen voor een veilig museumbezoek
Het dragen van een mondkapje is in De Stenen Baak verplicht vanaf 13 jaar. Ook is vooraf reserveren van een ticket noodzakelijk. Dat kan via deze webpagina of via onderstaande QR-code.

Algemene info
Facebook pagina museum
Twitter: @MuseumDenBriel
Instagram: @museumdenbriel