Er zijn nog plaatsen! Lezing Reinildis van Ditzhuyzen in Museum Den Briel

Zaterdag 27 augustus 15.00 uur: 'Aan het Hof van Willem van Oranje'

14 augustus 2022

Op zaterdag 27 augustus om 15.00 uur geeft Reinildis van Ditzhuyzen in de raadzaal van het stadhuis/museum een lezing over de omgangsvormen aan het hof van Willem van Oranje. Tevens besteedt zij aandacht aan Charlotte de Bourbon en de zes dochters die Willem en Charlotte kregen. Ook de uitspraak etiquette is niet tuttig maar nuttig komt aan de orde. Na de lezing is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

De lezing is gratis. Reserveren is noodzakelijk en mogelijk via info@historischmuseumdenbriel.nl

Boekhandel Hoofdstuk Een uit Brielle is aanwezig met een boekentafel en verschillende publicaties zoals het overbekende standaardwerk De Dikke Ditz- Hoe hoort het eigenlijk?

Reinildis van Ditzhuyzen is historica en schrijfster. Zij is vooral bekend door haar (historische) publicaties over etiquette en protocol in het algemeen en over koningshuizen. Ze treedt regelmatig als royal-deskundige op in TV programma’s. Meer informatie is te vinden op www.reinildis.nl

Tentoonstelling Het Huis Oranje-Nassau
De lezing wordt gegeven in het kader van de tentoonstelling Het Huis Oranje-Nassau in Brielle en op Voorne-Putten, die t/m 28 augustus te zien is. Een bezoek aan de tentoonstelling is mogelijk voor of na de lezing. Voor een bezoek aan het museum geldt de normale toegangsprijs; het ticket geeft ook toegang tot de Sint-Catharijnekerk. Museumkaart en kortingskaarten zijn geldig.

StoryTrail en Oranjeroute
Bij de tentoonstelling is een StoryTrail ontwikkeld onder de titel Brielle en de Oranjes.
Ook is een duurzame Oranjeroute verschenen met 10 locaties in 5 plaatsen: www.oranjeroutevoorneputten.nl

Algemene info museum
Twitter: @MuseumDenBriel
Insta: @museumdenbriel