Donderdag 27 juni: Storytrail stadswandeling Brielle

Een historisch vertel-avontuur over de legendarische Gebroeders de Witt

Na de succesvolle voorpremière op 15 juni gaat theatergezelschap Stadsavonturen de Storytrail stadswandeling Brielle verder uitbouwen tot een wandelende theatervoorstelling van anderhalf uur. U kunt deze avontuurlijke tocht door de stadsgeschiedenis meemaken op donderdag 27 juni, vanaf 11.00 uur.

Tijdens de Storytrail stadswandeling neemt verhalenverteller Brot van Gromme u mee naar het verre verleden van Brielle. U komt terecht midden in het bewogen leven van de regenten Johan en Cornelis de Witt. Voor u het weet, staat u oog in oog met Cornelis, in een gedenkwaardige rechtszaak waarin hij de lakens uitdeelt. Het volgende moment fluiten de kogels u om de oren in het heetst van een woeste zeeslag. En weer even later kunt u zich samen met de Gebroeders de Witt bekwamen in het ragfijne politieke spel van de Gouden Eeuw. Zo ervaart u de historische gebeurtenissen die aan de basis stonden van de wereld waarin wij nu leven.

De stadswandeling sluit aan op de tentoonstelling ‘De gebroeders De Witt, Iconen van de Gouden Eeuw’ in het Historisch Museum Den Briel. Meer dan 50 unieke stukken brengen het leven van Johan en Cornelis in beeld. Na afloop van de wandeling is er gelegenheid om deze tentoonstelling te bezoeken. En om 15.30 uur bent u in het museum van harte welkom bij een lezing van Sanne Hermans over de gouden beker die Cornelis kreeg als dank voor zijn verdiensten in de oorlog met Engeland.

De Storytrail stadswandeling Brielle begint op donderdag 27 juni 2019 om 11.00 uur. Reserveren is noodzakelijk: www.storytrail.nl/stadswandeling-brielle. Reserveer nu met kortingscode STORYTRAIL9AL4479 en betaal slechts € 12 per persoon (kinderen: € 6,35). Uw ticket geeft toegang tot de stadswandeling, de tentoonstelling en de lezing.

Dit programma is tot stand gekomen in samenwerking met het Historisch Museum Den Briel, de 1 Aprilvereniging Brielle en de Gidsengroep Brielle.
De tentoonstelling ‘De Gebroeders de Witt, Iconen van de Gouden Eeuw’ is nog te bezoeken t/m 8 september 2019.

Noot voor de redactie
Voor meer persinformatie: Stadsavonturen (Henke Lever), tel. 030-2467 911 of storytrail@stadsavonturen.nl
Storytrail is een theaterproductie van het gezelschap Stadsavonturen.

Foto: Storytrail.nl / Rachel de Liefde. Afbeelding kan vrij van rechten en kosten worden geplaatst.

Stadsavonturen Cultuur beleven! www.stadsavonturen.nl
Tickets & Cadeaubonnen v.a. 1 persoon: www.storytrail.nl in steden en kastelen, op forten en landgoederen.
F.C. Dondersstraat 25, 3572JB Utrecht, The Netherlands
T +31 (0)30-2467 911 / info@stadsavonturen.nl / F +31 (0)30-2467 912