Richtlijnen museumbezoek n.a.v. cornona-persconferentie 2 november jl.

Musea blijven open, wel aangescherpte maatregelen

Op dinsdag 2 november heeft demissionair minister-president Rutte een persconferentie gegeven met betrekking tot de corona maatregelen. Musea kunnen gelukkig geopend blijven voor publiek, alleen wel onder voorwaarden.

De uitwerking van de voorwaarden die Historisch Museum Den Briel van de Gemeente Brielle per 6 november a.s. hanteert, is gebaseerd op het coronaprotocol van de museumvereniging en op de landelijke regelgeving, als volgt:

– Vanaf zaterdag 6 november is het museum alleen toegankelijk op vertoon van een persoonlijk Corona Toegangs Bewijs, hetzij via vertoning van de qr code op de telefoon, hetzij geprint op papier.

– Bezoekers wordt gevraagd om hun ID-bewijs.

– Ook bezoekers van het VVV I punt in de hal zal worden gevraagd om hun CTB en ID.

– Bovenstaande maatregelen geldt voor alle bezoekers vanaf 13 jaar.

– Wanneer een bezoeker geen CTB en ID kan tonen, wordt deze helaas niet toegelaten

– Een mondkapje hoeft (vooralsnog) niet.

– Het advies blijft: blijf bij klachten thuis, laat je testen, handen ontsmetten, niesen in elleboog, houd afstand.