Opening tentoonstelling Portretten

Wethouder van Ravenhorst opent tentoonstelling van zelfportretten gemaakt door kinderen

Onlangs opende wethouder Bert van Ravenhorst de portrettententoonstelling behorende bij de museumles Portretten, in het Catharina Gasthuis aan de M.H. Trompstraat 135 in Brielle. De opening vond plaats met leerlingen van de groepen 6 van de Brielse Veste, school voor Primair Onderwijs in Brielle.

De museumles is in 2015 met een subsidie van de Stichting Het Merula Weeshuis door Historisch Museum Den Briel herzien en weer opgenomen in het Erfgoedspoor van de Culturele Commissie Primair Onderwijs van de stichting Kunst en Cultuur Brielle. Het educatieve programma in zijn huidige vorm, dat aansluit op kerndoel 56 van het primair onderwijs, wordt gratis aangeboden aan de groepen zes van het primair onderwijs in Brielle, Zwartewaal en Vierpolders.

Leerlingen tekenen een zelfportret onder leiding van kunstenares Elma van ’t Hof, in het atelier van kunstenares Willy Groot. De portretten die de leerlingen tijdens de lessen hebben gemaakt, worden altijd tentoongesteld. In 2021 is dat in het Catharina Gasthuis.

De ruimte is toegankelijk op 9 en 12 juli, van 30 augustus t/m 4 september en van 7 t/m 12 september 2021.