Maarten Harpertszn Tromp en Witte de With

Brielse Admiraals in Oorlog (2020)

12 juni t/m 30 augustus 2020

Zeer tot onze spijt hebben we – ten gevolge van de Coronacrisis en bijbehorende maatregelen en onzekerheden- deze tentoonstelling moeten annuleren.

Een aangepast programma over de Brielse Admiraals in Oorlog (met de publicatie van dr. Ronald Prud’homme van Reine, educatieve programma’s ontwikkeld door Glos Educatief, een nieuwe storytrail van theatergezelschap Stadsavonturen en de overdracht van twee langdurig bruiklenen van Museum Gouda en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed) in oktober 2020, tijdens de Maand van de Geschiedenis, is in voorbereiding.

We danken heel hartelijk alle bruikleengevers die zo bereidwillig waren aan deze tentoonstelling mee te werken:
Teylers Museum, Kunsthandel Rob Kattenburg, Rijksmuseum, Amsterdam Museum, het Vaderlandsch Fonds, Het Scheepvaartmuseum, Museum Prinsenhof, Museum De Lakenhal, Museum Rotterdam, Maritiem Museum Rotterdam, Museum Gouda, Zeeuws Maritiem MuZEEum, Streekarchief Voorne-Putten en het Museum voor Schone Kunsten Gent.