Museumdeur op een kier, 8 april: Djoeke de Haan

Baakwachter Djoeke de Haan vertelt over de Stenen Baak die net even buiten Brielle in 1630 werd gebouwd door stadstimmerman Maerten Cornelis Paeyse

Hallo allemaal,

Vandaag weer vruchteloos naar het museum gefietst. Ik ging hiernaar toe om te proberen aan de vraag van Marijke Holtrop te voldoen om een bijdrage te leveren voor de komende museumloze dagen en u iets te laten zien over het museum.

Het resultaat is een filmpje over de buitenkant van het museum waar natuurlijk ook veel te zien en te vertellen valt. Als ik mijn fiets heb geparkeerd, loop ik naar de ingang van het museum (natuurlijk alles op slot vanwege het coronavirus). Bij het oversteken van de straat loop ik over de spreuk (met stenen aangebracht) Nyet Sonder Godt. Nu goed te lezen vanwege de weinige wandelaars.

8 april 2020, dag 17: Djoeke de Haan