Vestingstad Brielle in het klein

Maquette te zien in ontvangsthal

Sinds een tijdje is de langverwachte maquette van Brielle te bewonderen in de ontvangsthal in ons oude stadhuis (ingang Historisch Museum Den Briel).
Elf maanden lang was Miniworld Rotterdam bezig met de maquette. De vele huizen, monumenten en de Brielse Dom zijn tot in detail in het klein nagebouwd op schaal 1:250 (de maquette is circa 4,5 x 5,5 meter groot). Hierdoor kunnen we over 50 jaar nog steeds zien hoe Brielle er in 2022 uit zag. Het project werd uitgevoerd in het kader van het jubileumjaar waarin we vieren dat het 450 jaar geleden is dat Brielle als eerste stad van Nederland werd bevrijd van de Spanjaarden.
Dank aan alle sponsoren.

Bezoeken
De maquette is te bezoeken van dinsdag t/m zaterdag: 10.00-17.00 uur en zondag: 13.00-17.00 uur. Entree is gratis. Bij de balie in de hal is het mogelijk een kaartje te kopen om ons eveneens prachtige Historisch Museum Den Briel te bezoeken.